onsdag 16 september 2009

Kundservice my ass

Har precis avslutat ett telefonsamtal med kundservice på ett av de stora mobiltelefonföretagen. Service my ass. Med en inställning att kunden har fel gick jag direkt in i försvarsställning och är nu säkert prickad i deras register som "svår kund". Jag undrade bara (i min snällaste ton) varför jag fortfarande betalade räkningar till företaget när jag sagt upp abonnemanget till början av augusti. Fick till svar att mobilnumren var öppna för portering och att abonnemangen inte kunde stängas ner förrän de var porterade till ny operatör (vilket innebär att man fortfarande betalar för abonnemanget). Jag bad dem inte att hålla öppet abonnemangen för portering. "Jag kan bara gå på vad som är nedskrivet och vad ni kom överens om då yada yada yada...". Vadå kom överens om? Behöver man inte åtminstone vara två för att komma överens - typ kund och företag?

Fick nu kundserv... kundsnubben att avsluta våra abonnemang igen. Hoppas att det fungerar denna gång. Och några pengar får jag inte tillbaka - "Jag kan bara gå på vad som är nedskrivet och vad ni kom överens om då yada yada yada...".

2 kommentarer:

frk Ø sa...

Varför sparkar alltid försvarsställningsmekanismen igång när man pratar med kundservicear från hell. Jag har så svårt att vakta min tunga och inte bli förbannad vid sådana tillfällen och den andra parten sätter sig ALLTID, i ren protest, ännu mer på tvären... Puckon! Och vi är kunder... vi har alltid rätt n´est pas ;)

Anna sa...

Klart vi har. Jag avslutade samtalet med "idiot" - fast jag redan hade lagt på så kändes det mycket bättre efteråt.